Retur och reklamation
Transportskador
Mottagaren ansvarar för besiktning/kontroll av samtliga kolli.
Vid skadat eller misstanke om skadat emballage ska varan besiktigas tillsammans med chauffören. Ni kräver då att chauffören stannar kvar och öppnar kartongen tillsammans med er.
VIKTIGT! För att få ersättning för skada Kräver LGT att all information om skadan skrivs på fraktsedeln och attesteras av chaufför.
Transportskada anmäler ni till LGT Logistics AB, tel. 0504-401 00 eller mailar till info@lgtlogistics.com. Där får ni vidare instruktioner.
Fel vara levererad Om ni mottager en vara som inte stämmer överens med er beställning.
Maila oss ordernummer samt bild på varans kartong (märkning) till info@nfgsverige.se
Vi tillsammans med Lgt ser då till att rätt vara levereras samt att den felaktiga hämtas.
Fabrikationsfel
Om varan skulle vara felaktig. Maila oss ett foto på varan och beskrivning av felet till reklamationer@nfgsverige.se
OBS Uppge vårt artikel nummer på varan samt vårt order nummer och ert IO nummer
Om varan skulle sakna delar. Maila oss den felaktiga delens nummer eller bokstav som ni hittar i monteringsanvisningen. Maila till: reklamationer@nfgsverige.se
Bedömer vi att vi kan byta ut en del så skickar vi reservdel. I de flesta fall kan du slänga den trasiga delen, om du inte får andra instruktioner.
Bedömer vi att hela varan ska bytas ut lägger vi in en ny order på varan. Ni får en orderbekräftelse på detta. Varan skickas fraktfritt till er.
Om vi bedömer att vi vill ha varan i retur gör vi en returorder på den felaktiga varan. Denna ser ut som en vanlig orderbekräftelse fast med exempelvis -1 på antal, samt noterat vilket fel det är på varan. Denna retur bekräftelsen skickar ni till oss på NFG när ni vill ha varan hämtad. Varan ska vara packad i original kartong eller liknande. Obs ange antal kolli ni skickar tillbaka och felet på varan. Vi på NFG gör bokningen på LGT Logistics och skickar returhandlingar till er via mail. Varan hämtas upp av LGT Logistics.
Den slutliga bedömningen av fabrikationsfelet utförs då varan anländer till vår reklamationsmottagare. En kreditfaktura skickas då ut till er.